• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
2 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina. Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina.

Podwojenie w popołudniowym szczycie częstotliwości kursowania linii 147 oraz więcej kursów linii 140 w ciągu dnia to główne zmiany mające ułatwić podróż mieszkańcom Chwarzna i Wiczlina, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Autobusy według nowego rozkładu pojadą po raz pierwszy w poniedziałek.



Czy większa częstotliwość kursowania autobusów zmniejszy korki na dojeździe do Chwarzna?

Wzrastającą liczbę gdynian zamieszkałych na osiedlach określanych przez deweloperów jako Gdynia Zachód widać na drogach. Bywa, że rano korek na ul. Chwarznieńskiej sięga - mimo poszerzenia odcinka leśnego do dwóch pasów - nawet połowy jego odległości. W godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego praktycznie wszystkie ulice prowadzące przez Witomino do ul. Chwarznieńskiej są zakorkowane.

Samochody spowolnione, autobusy bez strat czasowych

Sytuacji nie ułatwiają remonty, których natężenie w ostatnich tygodniach jest w mieście wyjątkowo duże, co - zdaniem kierowców - nie usprawiedliwia indolencji władz miasta w szukaniu prawdziwego rozwiązania problemu.

Czytaj też: Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

W ostatnim czasie poprawie uległa za to sytuacja tych, którzy do podróży wybierają komunikację miejską. Ukończony prawie rok temu buspas na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni pozwala autobusom na swobodny przejazd do Witomina. Później pojazdy grzęzną w korkach, ale - jak przyznają kierowcy i pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina - oszczędność czasu i tak jest spora. Od poniedziałku dostępność komunikacji będzie jeszcze większa, bowiem ZKM podwoi popołudniami liczbę autobusów linii 147.

Zmiany, bo coraz tłoczniej

- Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej, więc - wprowadzając te zmiany - wychodzimy im naprzeciw. Zwłaszcza że odnotowujemy zwiększającą się liczbę pasażerów w autobusach jadących w tamtym kierunku. Nie bez znaczenia jest też w tym wypadku z pewnością buspas, z którego jesteśmy zadowoleni - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, dodając, że większa częstotliwość oznacza też mniejsze spóźnienia.
Główną zmianą, która zacznie obowiązywać od poniedziałku jest podwojenie częstotliwości kursowania autobusów linii 147 w dni powszednie w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego z 30 do 15 minut. Do obsługi linii 147 zostaną przez cały dzień skierowane autobusy przegubowe.

- To istotne zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Dzięki temu zabierzemy więcej pasażerów. Do tej pory autobusy przegubowe jeździły na zmianę z pojedynczymi, ale w różnej konfiguracji - dodaje Gromadzki.
Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej
Przystanek, by było bliżej do autobusu

Zmiany nastąpią także w innych liniach. Od poniedziałku do Dworca Morskiego w Gdyni, zamiast przegubowców linii 147 kursować będą pojedyncze autobusy linii 160 - nadal co 30 minut. Na linii 140 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w godzinach między szczytami komunikacyjnymi w dniu powszednim.

Oprócz korekt w rozkładzie pojawi się także nowy warunkowy przystanek autobusowy o nazwie "Filipkowskiego 01" przy ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Dąbrowy, zlokalizowany na wysokości osiedla Wiczlino Ogród. Na przystanek w drugą stronę trzeba będzie poczekać - prawdopodobnie do końca roku.

- Do tej pory mieszkańcy tego osiedla musieli nadkładać drogi, by dojść do miejsca, gdzie mogli wsiąść w autobus. Chcemy im to ułatwić, stąd nowy przystanek. Stworzenia innych w najbliższym czasie na tej trasie nie planujemy - tłumaczy Gromadzki.
Zobacz rozkłady jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (136) 1 zablokowana

  • Wspaniale (3)

    • 66 11

    • Apeluje do prezydenta Gdyni o przyłączenie części gminy Szemud (1)

      Wójt Szemuda uważa, że komunikacja publiczna ma być tylko w dni pracujące. W święta i weekendy jeśli się nie mieszka tam, gdzie on, jego rodzina albo radni z jego listy to na autobus nie ma szans. Pewnie nie starczyłoby na kupowanie nagród w pseudokonkursach Gmina Roku....

      • 16 9

      • Minusujecie? Zapytajcie wójta ile kosztowała pseudonagroda rok temu

        Po która jechał z wiceprzewodniczącymi rady gminy i potem śmieszne foty z wycieczki po sejmie publikowali. A na autobusy wozace powietrze kasę wydaje, zaś tam gdzie jest potrzeba i tłok w dni powszednie, że stać trzeba to busów nie ma.
        Jedyna nadzieja w prezydencie Gdyni, że się ulituje...

        • 11 8

    • ...dlaczego Niemotowo jest tak bardzo lekcewazone. Trudno się nam zyje jesli chodzi własnie o komunikację.W innych dzielnicach poprawia się cos co dla Niemotowa byłoby jakims cudem, a u nas czas zatrzymał się dawno temu:/ bo od zawsze bylismy traktowani po macoszemu.

      • 11 6

  • (6)

    Przydałaby się jeszcze jakaś linia z Karwin w okolice Chyloni.
    Czasami koncze pracę o 23, i muszę prawie godzinę czekać na N20 w kierunku Pustek Cisowskich, bo niczym innym nie dojadę do domu.

    • 81 10

    • Od dawna dopytuję o taką linię przez Wiczlino, Łezyce Regulewo i las (1)

      W Regulewie można zawrócić na skrzyżowaniu i dalej pociągnąć do Chyloni. Chyba, że z Dąbrowy przez Wiczlino do Rumii, bez kombinacji. Ewentualnie co drugi kurs Rumia i Chylonia naprzemiennie.

      • 17 6

      • No niestety. Z przystanku Karwiny Tesco nie ma zbyt dużego wyboru dojazdu jeśli chodzi o godziny wieczorne, tj po 22.

        • 21 1

    • A ja bym chciała autobus Południe Gdańska - Północ Gdyni

      • 11 8

    • .

      Jest K i 27

      • 6 8

    • (1)

      podobny problem jest z Janka Wiśniewskiego - z tym że stamtąd nie ma żadnego autobusu do Chyloni czy cisowej , ale to nic za to jest kolejka na kamienny wierch

      • 14 4

      • 197, 163

        • 15 1

  • (11)

    Ciekawe kiedy jakieś ruchy z inwestycjami w dzielnice północne....? :(

    • 51 18

    • Szczurek już chyba o was zapomniał (2)

      Dzielnice z największą liczbą ludności, a od lat tragicznie niedoinwestowane

      • 28 5

      • a ty znowu plusujesz swoje komentarze +7

        biedaku...lżej ci?

        • 15 5

      • północne dzielnice nie rosną w liczbę ludności, statystyki są jasne. W Gdyni ludzi ubywa więc jak w jednej dzielnicy przybywa oznacza że w innych maleje. Młodzi kupują nowe budownictwo więc tylko Gdynia Zachód. Stąd też potrzeba rozbudowy dzielnic tam gdzie ludzi przybywa a nie ubywa.

        • 11 3

    • (6)

      od Pogórza Górnego od 7 rano wszystkie busy do Centrum są pełne. Nowe Osiedla+nowe domy w Suchym
      Dworze+Kosakowo+Pierwoszyno, to wszystko składa się na znacznie zwiększone zainteresowanie pasażerów zwłaszcza linią 194. Praktycznie kazdy autobus w godzinach 7-8 do centrum pełny, i od 15-17 w kierunku Pogórze pełny. Kiedy nowe pasy na ul. Kwiatkowskiego?

      • 18 5

      • Ostatnio zamiast autem pojechałem autobusem 194 do centrum Gdyni, nie dość, że spóźniony to już myślałem, że na dalszych przystankach ludzie nie wsiądą tak był nabity. Wybiło mi to z głowy zostawianie auta i jazdę komunikacją.

        • 22 3

      • zapytaj probosza Boboli....hehehe

        • 14 5

      • (3)

        Jeżdżę 194 codziennie do centrum między 6:30, a 7:15 - jak uda się wstać ;) nie masz racji, że zawsze są pełne, bo prawie zawsze mam miejsce (bez problemu). I to mi odpowiada. Gorzej robi się po 7:15. Również pod względem liczby samochodów na drogach.

        • 10 5

        • (2)

          Jak wsiadasz na pętli to może tak..

          • 7 6

          • (1)

            Nie wsiadam na pętli

            • 11 1

            • A ja nie wsiadam o 6:30 i ciężko jest się zmieścić

              • 6 5

    • Jak któryś z kolegów/włodarz naszego miasta się do nas przeprowadzi :)

      • 11 3

  • Można zrobić autobus z Gdyni do Tczewa ? (4)

    Bo mieszkam w Gdyni a pracuje w Tczewie

    • 74 13

    • Cociaż coś do OBC

      • 13 6

    • To byłby najdłuższy autobus na świecie. (1)

      • 21 9

      • Nie autobus nie musi być długi

        Wystarczy mały i krótki tylko by mnie zawiózł do pracy. Płace podatki wiec wymagam !

        • 14 8

    • Jasne... może od razu do Kwidzyna?
      Autobusy MIEJSKIE nie mogą pokonywać takich odległości. Co najwyżej PKS.

      • 10 3

  • Ciekawe czy w tym roku też zrobią cięcia w komunikacji o 3 mln jak w 2015 czy już ich mieszkańcy oduczyli takich pomysłów ;)

    • 46 13

  • To na prawdę wielki sukces !!!

    • 22 21

  • super słoiki i nowobogaccy będą mieli jak wracać do swoich apartamentów za 3 koła za metr ;) (11)

    mieszkasz prawie w Gdyni ;) ale prawie tu robi wielka różnice ;)

    • 52 110

    • (2)

      Boli d*pa? W takim razie wracaj do pracy, bo kolejka do kasy w Biedronce się powiększa.

      • 31 14

      • Hahaha (1)

        Z tego co wiem to właśnie ludzie pracujący w Biedronce na kasie kupują tanie mieszkania za miastem. I dobrze - tam ich stać na przyzwoite życie. Powinni być też zadowoleni, że będą mieli więcej autobusów. Dzięki temu będzie się żyło dostatniej im oraz ich dzieciom, gdyż nie będą musieli wydawać 500 zł miesięcznie na paliwo.

        • 14 13

        • Ludzie pracujący w biedronce (nie na stanowiskach kierowniczych) kupują mieszkania, haha dobry żart :D

          • 15 3

    • kiedyś Obłuże było jak Wiczlino.... (4)

      autobusy co 30 min, a taryfiarze jak słyszeli kurs na Obłuże to odpowiadali, że za godzinę mają obiad i nie pojadą.

      • 18 4

      • racja 40 lat temu tak było :) (2)

        ale nikt wtedy na Obłużu nie chwalił sie na fejsiuniu ze mieszka w apartamentowcu w centrum Gdyni :D :D :D

        • 18 9

        • No i owszem, bo nie było czym (i nie było fejsika) (1)

          Znam mieszkania przy ul. Boisko, Płk Dąbka, Podgórskiej, Romanowskiego, Pruszkowskiego i innych.
          Mieszkałem w tej dzielnicy wiele lat. Z radością opuściłem ten smutny betonowy kołchoz bez przyszłości do Gdyni Zachód. Nie ma smrodu i hałasu z portu, głośnej estakady, ciasnych klitek syfiastych klatek, archaicznych wind (co prawda po rewitalizacji a raczej reanimacji). Mieszkam w nowoczesnym budynku, mam miejsce postojowe w garażu, metraż prawie 3 razy większy, duży balkon, rozliczenie ciepła według prawdziwego zużycia (i dobrze izolowane ściany) pozwalają zaoszczędzić sporo kasy, a co najważniejsze czynsz za 110m we wspólnocie jest porównywalny z 43m w spółdzielni... Ale.. jak ktoś lubi Obłuże to proszę bardzo :-)

          • 30 11

          • tez mieszkałem na Obłużu przełom 80/90

            i dziś za chiny bym tam nie wrócił choć jako dziecko bylem tam szczęśliwy i zadowolony :) ale musiałbym mieć coś z bania żeby tera przeprowadzać się na takie wygwizdowo jakim jest wiczlino :) tera mieszkam 5 min od centrum, miejsce w hali, piękne słoneczne mieszkanie, niedaleko morze, zyc nie umierać :) fakt zaplacilem pewnie wiecej niz wasze 3 koła za metr ale nie jade do pracy godzine, nie stoje w koru jak jakis osioł i co najwazniejsze nie ma blokersu w około jak i pól ktore niedlugo beda blokami :D

            • 19 11

      • Mylisz się , kursów było więcej

        w szczególności w weekendy, bo ludzie pracowali w soboty i była linia trolejbusowa i jeździły trolejbusy, natomiast na Fikakowie ,Chwarznie i Wiczlinie psy szczekały odwrotną częścią ciała, bo nie były w granicach miasta.

        • 9 1

    • podaj przykład mieszkania w tym rejonie za 3 koła- tzn link. Cena ostateczna mieszkania podzielona przez metry = 3 koła- gdzie? A potem podaj link do najtańszego mieszkania w tym rejonie za metr kwadratowy wielkości powiedzmy 60 m 2

      • 8 5

    • skąd ta cena (1)

      3000 za metr chyba w Redzie

      • 8 4

      • Taa

        Chyba w Bolszewie bo Reda droższa.

        • 9 0

  • Niech mi ktoś odpowie dlaczego w Gdyni jest tyle rożnych spółek od komunikacji miejskiej? (10)

    Można by zrobić jedną i oszczędzić na tym wiele milionów za które można chociażby uruchomić więcej połączeń, kupić nowy tabor czy chociażby biletomaty.

    Aż tak szkoda stanowisk dla kolesi, że nikt nie odważy się tego zreformować?

    • 51 25

    • to gdyński element walki z bezrobociem

      dzięki temu na stanowiskach prezesów zatrudnieni są ludzie, którzy normalnie nie dostaliby pracy nawet przy wypasywaniu kóz.

      • 28 6

    • organizator komunikacji miejskiej jest jeden. (5)

      I to jest ZKM Gdynia, który rozpisuje przetargi na linie autobusowe/trolejbusowe. Sam własnego taboru mieć nie musi.
      To w Gdańsku niepotrzebnie jest podział na ZTM Gdańsk i ZKM Gdańsk. I to jest tworzenie stołków.

      • 11 15

      • Co mnie obchodzi jak jest w Gdańsku? Po co nam ZKM, PKT,PKA?

        Nie można zrobić jednej?

        • 17 5

      • "Tyle zarabiają szefowie miejskich spółek" (2)

        "...1. Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, na stanowisku od 2008 r. - 237 tys. 727 zł brutto (ok. 19 tys. 800 zł miesięcznie).

        2. Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej, na stanowisku od 2012 r. - 223 tys. 891 zł brutto (ok. 18 tys. 650 zł miesięcznie).

        3. Kazimierz Gałkiewicz, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, na stanowisku od 1994 r. do 6 czerwca 2014 r. - 142 tys. 547 zł brutto (ok. 11 tys. 870 zł miesięcznie). Piotr Topolewicz, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, na stanowisku od 5 maja do końca 2014 r. - 115 tys. 330 zł brutto (ok. 9 tys. 600 zł miesięcznie). Obecnie funkcję prezesa pełni Bogusław Stasiak..."

        wygooglujcie sobie tytuł

        • 23 5

        • A ile zarabia Taube

          przewodniczący związków zawodowych na oddelegowaniu?
          No ile?

          • 13 3

        • hmmm w PKT ponad 2 razy więcej niż w PKM .....

          • 11 2

      • guzik prawda

        w Gdańsku masz ZTM Gdańsk, czyli coś jak ZKM Gdynia = organizator przewozów. Przewoźnikami w ramach sieci gdańskiej jest miejski ZKM Gdańsk, czyli coś jak PKA, PKM, PKT w Gdyni oraz wyłonione w przetargach PKS Gdańsk i Warbus, czyli coś jak w Gdyni: PKS Gdynia, PKS Gdańsk, Warbus, Gryf.. generalnie organizacja identyczna w obu przypadkach, tylko w Gdańsku przewoźnik miejski jest jeden a w Gdyni - trzech.

        I gdzie tu jest tworzenie stołków?

        • 15 3

    • łatwiej zarządzać (1)

      wbrew pozorom są mniejsze koszty zarządzania, struktura przejrzysta, kompetencje się nie dublują. Styl zarządzania różni się od tego sprzed 30 lat. Wcale tu nie chodzi o stołki i mnożenie "prezesów" jako analfabeci ekonomiczni sugerują...

      • 13 12

      • Jak się nie dublują jak można by zrobić chociażby wspólnego prezesa dla PKA i PKT

        Prezesi zastępców pewnie też mają. W każdym z działów są jacyś dyrektorzy i kierownicy, którzy pewnie też niepotrzebnie się dublują..

        • 19 6

    • Chodziło o obawę strajku

      Są 3 spółki bo jak było wszystko w jednej to...w przypadku strajku spółka mogła żądać czegoś od miasta i miasto było w ciemnej d....e. Nawet PKS Wejherowo by nie obskoczyło kursów więc...podzielono na 3. Każda ma swoich kolesiowskich prezesów i łatwo nad nimi trzymać łapę. Gdyby zastrajkowała jedna to pozostałe dostaną mały ochłapik i będą robić więcej kursów. Teraz wiadomo?
      Pozdrawiam

      • 13 0

  • (4)

    Zrobić na Wiczlino odnogę PKM. Jak kiedyś postulował jeden czytelnik w artykule czytelnika.

    • 75 11

    • Odnoge PKM całe lata postulował sam developer czyli Hossa (1)

      • 11 3

      • oczywiście do spółki z miastem

        • 9 3

    • nie martw się. już jest w planach (1)

      Przystanek końcowy będzie za delikatesami misiek, obok podstawówki - jak widzisz Hossa ma za daleko. Nitka będzie odchodziła w lesie przed Karwinami. Na stronie UM jest projekt.

      • 10 5

      • Uwierze jak powstanie

        • 13 1

  • poprawa komunikacyjna... (4)

    dopiero wtedy, gdy wywalicie Stasiaka

    • 65 11

    • A gdzie byłeś rok temu jak były nowe wybory i została ogłoszona zmiana warty? (1)

      • 10 13

      • Jego to akurat bez konkursu powołano z tego co pamiętam

        • 26 1

    • oczywiście jak zwykle PiS obieca za nie swoje wszystkim mieszkańcom 500 zł na dojazd do pracy (1)

      Zrobią wszystkich w balona. Obiecają "reformy i inwestycje" za pieniądze obywateli i nic z tego nie będzie. Zmiana warty w Gdyni? A co będzie lepiej? Więcej pieniędzy przybędzie? Czy tylko chaos personalny, obstawienie stołków swoimi i wykręty, że nic nie są w stanie zrobić z powodu zaniedbań poprzedników. Typowy PiS.

      • 17 11

      • sam jesteś PiS ćwoku

        • 11 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane